Nie da się promować firmy ani zwiększać wartości jej produktów i usług bez pomocy wysoko wykwalifikowanych marketerów, którzy opanowaliby nowe metody cyfrowe. Próbując znaleźć zaawansowane techniki, aby uniknąć pewnych powtarzających się, ale koniecznych zadań, specjaliści ci mają teraz możliwość odwołania się do sektora jako takiego: automatyzacji marketingu.

Czym jest automatyzacja marketingu?

Jest to podstawowa oś strategii B2B. Automatyzacja marketingu (systemy marketingowe i sprzedażowe) polega na optymalizacji niektórych działań marketingowych. Składowymi są: zestaw oprogramowania, technik i środków, które pozwalają uniknąć sytuacji, w której marketer sam wykonuje pewne zadania, tracąc tym samym cenny czas, który może wykorzystać bardziej produktywnie.

Do obowiązków marketera należy:
a. promowanie profesjonalnego wydarzenia;
b. wprowadzanie na rynek nowych produktów i usług;
c. optymalizacja przychodzącej kampanii marketingowej.

Businessman Discussing With Colleagues In Office

Systemy marketingowe i sprzedażowe. 4 kroki w celu ustanowienia strategii automatyzacji marketingu.

Krok 1.

Zacznij od przeprowadzenia audytu swojej firmy. Określić najczęstsze zadania i zmierzyć ich rentowność. W ten sposób będzie można wykryć tych, którzy zajmują dużo czasu i pieniędzy, bez żadnych realnych rezultatów. Przed wdrożeniem strategii automatyzacji marketingu należy przeszkolić pracowników w zakresie korzystania z wybranych narzędzi marketingowych. Jeśli ogólne warunki pracy w Twojej firmie nie sprzyjają rozwojowi metod zautomatyzowanych, Twoja strategia szybko przekroczy własne granice.

Krok 2.

Aby z powodzeniem poszukiwać i przekształcać swoich prospektów w klientów, należy ustalić wystarczająco jasną strategię. W bardziej konkretny sposób, stwórz zestaw specyfikacji zawierający mechanizmy, z których będziesz korzystać, np. zintegrowany CRM. Będziesz mógł wtedy opracować wytyczne, których każdy będzie musiał przestrzegać.

Krok 3.

Z szeroką gamą oprogramowania i narzędzi, musisz dokonać mądrego wyboru. Nawet jeśli większość z nich łączy kilka zadań w tym samym czasie, dowiedz się o różnych dostępnych modelach, abyś wiedział, który z nich wybrać. Następnie wdrażaj wszystkie punkty, które masz w swojej specyfikacji, do swojej strategii marketingowej.

Krok 4.

„Maszyna” jest gotowa do pracy! Teraz jedyne, co musisz zrobić, to śledzić wyniki. Ważne jest, aby pamiętać, że dobre szkolenie oferowane współpracownikom jest kluczem do sukcesu strategii marketingu przychodzącego. Rozwój umiejętności jest istotną częścią zarządzania zasobami ludzkimi. Będziesz musiał śledzić krok po kroku ludzi pracujących nad marketingiem Twojej firmy, aby znać ich stopień opanowania środków automatyzacji, aby móc wykryć ich wady i naprawić sytuację!

Jak wystartować? Szkolenia dla sprzedawców i marketingowców

Systemy marketingowe i sprzedażowe nie są proste. Do ich obsługi trzeba mieć dużą wiedzę techniczną, doświadczenie. Nie chodzi tylko o wiedzę techniczną. Systemy te mają często rozbudowane poradniki, najczęściej online, prowadzą szkolenia online z obsługi systemów. Chodzi o samą wiedzę marketingową i sprzedażową. Dobre szkolenia ze sprzedaży potrafią dać taką wiedzę, pokazać rozwiązania, które działają, przeprowadzić scenki, pokazać rozwiązana analityczne dzięki którym sprawdzimy czy nasze maile, posty, reklamy działają.

szkolenia sprzedażowe

Systemy marketingowe i sprzedażowe. Trzy narzędzia absolutnie niezbędne do podjęcia działań.

1. CRM.

CRM ułatwia przekazywanie informacji od potencjalnych klientów do przedstawicieli handlowych. Następnie musi być zsynchronizowana z automatyką marketingową, aby uniknąć systematycznej integracji tych przewodów, ręcznie lub przy użyciu tabeli Excel. Dzięki tej synchronizacji będziesz mógł śledzić zachowanie swoich kontaktów, identyfikując je jako pozytywne lub negatywne w zależności od ich rentowności dla Twojej firmy. Przedstawiciele handlowi będą mogli uzyskać użyteczne informacje dla swojej sprzedaży, dostosowując swoje argumenty sprzedażowe do precyzyjnie określonych profili. W ten sposób można połączyć marketing i komercjalizację i kierować tymi dwoma działaniami jednocześnie. Dane z CRM będą wykorzystywane do wysyłania e-maili do Twoich kontaktów w ramach Twojej przychodzącej kampanii marketingowej. W tym samym czasie przedstawiciel handlowy przetwarza wskazówki wybrane do przeprowadzenia sprzedaży.

2. Mailchimp.

Oprogramowanie to pozwala na wysyłanie e-maili transakcyjnych i promocyjnych do potencjalnych klientów. Mimo że wiele programów może wykonywać te same zadania, ten jest bardzo popularny ze względu na oferowane przez niego funkcje i łatwość obsługi, zyskując prawie 47% udziału w międzynarodowym rynku automatyki marketingowej. Decydując się na Mailchimp, stworzysz i wdrożysz swoją kampanię e-mailingową, zaprojektujesz własne banery reklamowe i umieścisz je w sprytny sposób, spersonalizujesz swoje strony docelowe i przeprowadzisz kampanie reklamowe w sieciach społecznościowych.

3. SumoMe.

SumoMe pozwala na budowanie własnej bazy danych poprzez formularze gromadzące informacje o Twoich kontaktach. Funkcjonalność „list builder” oferuje każdemu menedżerowi możliwość utworzenia formularza rejestracyjnego w formie bezpośredniej integracji, wywołania do akcji i wyskakujących okienek. W prosty sposób można również zintegrować przycisk udostępniania na wybranych elementach. W ten sposób Twoi klienci mogą promować Twoje produkty i usługi za pomocą jednego kliknięcia. Jeśli masz sklep internetowy, umieść „smart bar” na górze lub na dole strony. Ta funkcja pomoże Ci zbierać e-maile od gości, którzy odwiedzili Twoją stronę.

Bez zintegrowanego CRM Twoja zautomatyzowana strategia marketingowa nie może się powieść. Funkcja ta stanowi fundamentalną podstawę wszelkich działań po stronie marketingowej produktu i usługi, jak również po stronie marketingowej!

Systemy marketingowe i sprzedażowe
Office

Podsumowanie

Na start potrzebujemy audytu, analizy, szkolenia sprzedażowego i marketingowego, najlepszych narzędzi do automatyzacji i dobrego systemu CRM (oraz dobrego jego wdrożenia)